סיבות נפוצות לאיחור המחזור – לא רק הריון

לעתים אנו חוות את המחזור החודשי כארוע מעיק, אבל לפחות מדובר בעניין קבוע, צפוי מראש, פחות או יותר. אם המחזור שלך מאחר כרגע, ואינך מנסה להכנס להריון, את בטח קצת מודאגת, למרות שאין בהכרח סיבה לדאגה.

קיימות מספר סיבות אפשריות לאיחור במחזור, שאינן קשורות להיותך בהריון

יחד עם זה, חשוב לציין, כי אם המחזור מאחר באופן קבוע, רצוי להיוועץ ברופא מומחה, על מנת לשלול סיבה רפואית לאיחור תדיר, ובכל מקרה רצוי להיות במעקב רפואי קבוע לבדיקות שגרתיות ולייעוץ רפואי מרופא שמכיר אותך.

1. תרופות

אם תעייני בעלון לצרכן שמצורף לאריזה של תרופות שאת נוטלת, ייתכן שתגלי כי ״איחור במחזור״ תופיע כאחת מתופעות הלוואי. בייחוד זה נכון לגבי תרופות פסיכיאטריות. לעתים קרובות, תרופות אלה מעלות את רמת הפרולקטין שעלול להוביל לאיחור במחזור.

2. לחץ וחרדה

לחץ וחרדה נמצא בראשית רשימת הגורמים שמובילים לאיחור במחזור. כאשר את חווה לחץ, רמת ההורמון קורטיזול עולה בגוף, וזה עלול לדחות את הביוץ או אף למנוע אותו לחלוטין.

אם המחזור שלך מאחר ואת עוברת תקופה מלחיצה ומאתגרת בחייך, רצוי לנסות להירגע ולעסוק בפעילויות שדווקא מרגיעות כדי להשיב את המחזור החודשי לסדר הרגיל שלו.

3. גלולות למניעת הריון

לנשים שנוטלות גלולות נדמה שהמחזור צריך לתקתק כמו שעון. אולם זה לא תמיד כך. למעשה גלולות למניעת הריון גורמות לשינויים הורמונלים מגוונים שמשפיעים על גופנו.

מכיוון שרמת ההורמונים בחלק מהגלולות היא נמוכה מאוד, רירית הרחם נעשית מאוד דקה. זה לא דבר רע, אך חשוב להבין כי התוצאה עלולה להיות לכך שהמחזור יחסית חלש. לעתים עד כדי כך שהוא לא מופיע בכלל…

4. הגלולה של היום אחרי (פוסטינור)

הגלולה של היום אחרי״ מכילה כמות עצומה של פרוגסטרון. מדובר בהורמון שדוחה ביוץ ועלול לעכב את המחזור בשבוע ימים.

5. בלוטת התריס

בלוטת התריס משמשת בגוף לייצור הורמונים שמשפיעים על פעילויות גופנו השונות, לרבות המחזור החודשי.

אם בלוטת התריס פעילה מדי, כלומר בהיפר, את עלולה לחוות מחזור חלש מהרגיל.

אם בלוטת התריס שלך אינה פעילה כנדרש, כלומר בהיפו, את עלולה לחוות דימום כבד יותר במחזור. שני המקרים עלולים להוביל לאיחור או פספוס במחזור.

6. נסיבות חיים קיצוניות

מעבר לתקופה של לחץ יוצא דופן, אם לדוגמה עברת ניתוח, ירדת במשקל בצורה דרסטית בעקבות הפרעת אכילה או דיאטה, חווית אובדן של אדם יקר, תקיפה מינית או תאונת דרכים, המחזור עלול לאחר.

7. נסיעות

נסיעות וטיסות, במיוחד כשמדובר בחציית גבולות בינלאומיים, עלולות לגרום לשינויים בקבלת המחזור.

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: