הפלות מזווית עיניה של אחות במחלקת נשים

שמי מרינה. עבדתי 4 שנים בבית-חולים שיבא, תל השומר, במחלקת הריון בסיכון גבוה. שם שוכבות נשים עם כל מיני בעיות בהריון.

עבדתי 4 שנים בבית-חולים שיבא, תל השומר, במחלקת הריון בסיכון גבוה. שם שוכבות נשים עם כל מיני בעיות בהריון: צירים מוקדמים, שיליית פתח, רעלת הריון, ריבוי או מיעוט מי שפיר, וכו.

הרבה פעמים הנשים מגיעות בגלל סיבה אחת ונשארות בגלל סיבה אחרת, ומוצאים לפעמים מומים דרך אולטראסאונד. אני ראיתי שאחרי שהרבה רופאים בדקו וחפשו והתייעצו נתנו אבחנה של מומים קשים או פחות חמורים, אבל הנחיית הרופאים תמיד היה חד משמעי: לבצע הפסקת הריון.

אני ראיתי נשים שעשו הפסקת הריון בכל שבוע שבהריון ואפילו כמעט בסוף ההריון. במכתב הזה, רציתי דווקא לספר על נשים שבגלל סיבה דתית או אחרת, החליטו להמשיך עם ההריון שלהם ולא לבצע הפלה, למרות המלצת הרופאים במחלקה.

היה מקרה של תאומים לאחד אבחנו גמדות

אני גם ראיתי את התמונות של האולטרסאונד שהרופאים הכי בכירים עשו, וכל הנתונים של עצמות קצרות, מצח גדול ובולט, באמת הצביעו על גמדות. האישה הייתה דתיה, והחליטה לא לעשות הפסקת הריון למרות כל האבחנות והפרוגנוזה שהרופאים נתנו. בסופו של דבר, היא ילדה שני תינוקות בריאים בלי שום בעיה.

גברת אחרת הגיעה לבית חולים עם ריבוי מי שפיר בשבוע 39 להריונה

בבדיקת אולטרסאונד, מצאו הרופאים שהלשון של העובר ארוכה מידי, זה היה מונע מהעובר לבלוע את המי שפיר כמו כל העוברים. אני ליוויתי את האישה לחדר האולטרסאונד ונוכחתי גם בבדיקה, לבקשתה. ראיתי בעיניי איך העובר מוציא את לשונו החוצה, ואיך הוא לא יכול להכניס אותה פנימה לחלוטין.

אני יכולה להגיד שזה היה נראה כמו זיקית, משהו מאוד מוזר. אני עובדת במיילדות 16 שנים ואף פעם לא ראיתי כזה דבר. האבחנה היתה, לאחר מספר שעות והרבה רופאים, כמובן הכי בכירים, שלעובר תסמונת נדירה. האישה התלבטה אם לעשות הפסקת הריון, לאור המלצות הרופאים, ובסוף החליטה שלא. ילדה למחרת ילדה יפה ובריאה, עשו בדיקות לא מצאו כלום.

עוד גברת צעירה בהריונה הראשון שכבה הרבה שבועות במחלקה עם צירים מוקדמים

בשבוע 30 מצאו אצל אחת התאומות תסמונת מסובכת. לא רק באולטרסאונד, עשו גם בדיקת מי שפיר, זאת אומרת שבדקו את הכרומוזומים: ללא ספק הרבה צרות יהיו להורים – אמרו הרופאים.

לא היה אפשרי לבצע הפסקת הריון בלי לפגוע בעוברית הבריאה. הפיתרון שהציעו הרופאים היה לחכות עוד מספר שבועות, בין 2 ל- 4 ואז יהיה אפשרי להפיל עובר אחת, בלי לסכן את העובר השני. כמובן שההורים מסרו את כל המסמכים לוועדת הפסקת הריון.

הם קיבלו אישור וחיכו. יום לפני הפעולה – ההפסקה – האישה התחרטה, היא החליטה לקבל את שתי בנותיה.

בסופו של דבר, נולדו לה שתי תאומות בריאות לחלוטין. המשיכו אפילו את כל הבדיקות, כי לא יכול להיות שהכרומוזומים משקרים. לא מצאו כלום.

אני מאוד מקווה שהמקרים ששיתפתי יהיו לשימוש ולעזר לכל מי ששוקלת לבצע הפלה בגלל מומים.


אם קיבלת תוצאות של בדיקות בהריון – אולטראסאונד או מי שפיר – ואת מתלבטת כיצד להמשיך, היועצים של מרכזי לילך עומדים לרשותך לצורך עידוד ובחינת כל האפשרויות.

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: